Experienta unei mese intr-un restaurant depinde foarte mult de calitatea serviciilor pe care respectivul local le poate oferi. Cumulate cu o clientela care si stie ce si cum sa ceara, cateva ore petrecute intr-un restaurant pot insemna nu doar o masa buna ci si o experienta ce se doreste a fi replicata pe viitor. De catre ambele parti: restaurant / client. Am decis sa vorbesc astazi putin despre ceea ce inseamna o rezervare de masa intr-un restaurant – din perspectiva localurilor.
Un restaurant functioneaza dupa cateva principii generale valabile oricarei companii ce activeaza intr-o economie libera: in functie de cerere si de oferta. Previziunile joaca un rol foarte important si, practic, au darul de a eficientiza orice afacere. Sigur ca vorbim acum de previziunile de ordin practic fiindca e greu sa-ti ghidezi o afacere dupa previziuni de ordin moral (optimism, sperante, etc).
Si acum intervine subiectul acestui articol: rezervarea la restaurant. Ce inseamna rezervarea? Pentru client inseamna garantia unor locuri care vor fi doar ale lui in restaurantul dorit, in ziua si intervalul orar dorit. Aceasta este nuanta principala. Clientul insa ar trebui sa stie, si ma simt dator astazi sa explic acest lucru, si alte nuante pentru care rezervarea este, hai sa nu zic obligatorie, insa mai mult decat necesara.
Asa cum aminteam la inceput, orice restaurant care se respecta si tine la propria afacere, merge inainte pe baza regulilor clare ale economiei de piata. Ei bine, o rezervare sigura, facuta telefonic sau online de un client, duce, in final, la o eficientizare mai buna pentru munca interna a restaurantului. Atat a bucatariei cat si a serviciilor din “fata” (chelneri, manageri, etc).
De ce intervine eficientizarea restaurantului cand acesta primeste inainte rezervari? Este simplu:
bucatarul-sef isi poate programa o echipa mai mare sau mai mica pentru zilele urmatoare, in functie de numarul de rezervari (numar de clienti) pe care-l are;
acelasi lucru se intampla si cu echipa din fata;
costurile manageriala ale unei bucatarii devin mai stricte daca un bucatar-sef va sti cata marfa sa comande pentru ziua X, in care stie ca are mai multe rezervari
o bucatarie care are un stoc de ingrediente eficient va oferi, astfel, un serviciu mai bun clientilor, neexistand (teoretic!) scuze precum “nu mai avem, s-a terminat, etc”.
Practic, daca relatia restaurant – client este mijlocita prin intermediul rezervarilor sunt sanse mult mai mari ca un local sa ofere servicii de calitate chiar si atunci cand acesta este plin.
Citeste restul articolului pe Foodblog.ro