McDonald’s, acest simbol al Statelor Unite ale Americii răspândit în întreaga lume, trece în prezent prin cea mai neagră perioadă a sa din ultimii zece ani.
Dincolo de vorbe sau de evenimente, cifrele vorbesc de la sine. Vânzările lunare comparabile la nivel mondial din luna iulie au scăzut cu 2,5%, marcând cea mai proastă performanță din lanțul fast-food din ultimul deceniu. Diminuarea vânzărilor a fost generată în special de Asia, Orientul Mijlociu și Africa, unde vânzările s-au prăbușit cu 7,3%, scrie publicația „Quartz”.
Cauza scăderii vânzărilor McDonald’s este scandalul cărnii expirate din China, unde autoritățile sanitare au suspendat vânzarea de carne de pui și vită de către Shanghai Husi Food, după ce s-a descoperit că firma a vândut carne expirată de un an de zile către McDonald’s și Yum Brands, care deține KFC și Pizza Hut.
O investigație a arătat că angajații Shanghai Husi Food „iau mâncare de pe jos și o aruncă în aparatele de procesare” și produsele McNuggets aruncate au fost reprocesate până când au reușit să treacă de inspecție.
OSI Group, companie cu sediul în SUA, deține Shanghai Husi Food și este cel mai mare furnizor de proteine pentru McDonald’s. „Rezultatele din China, Japonia și alte piețe au avut un impact negativ semnificativ”, a declarat, vineri, McDonald’s. „Piețele afectate reprezintă aproximativ 10% din vânzarile globale”, a mai precizat lanțul fast-food.