Centrul Vechi este considerata cea mai importanta atractie a Bucurestiului de catre romani, asa cum arata un studiu realizat in primavara acestui an de grupul de restaurante City Grill.
Peste 80% dintre respondentii studiului au concluzionat ca Centrul Vechi este principalul loc de iesit in oras in Bucuresti si destinatia pe care o aleg atunci cand iti inviti prietenii din strainatate. Aceasta pozitionare se va mentine si in anii imediat urmatori, respondentii fiind de acord ca aceasta zona va continua sa se dezvolte si sa atraga vizitatori, atat localnici cat si straini. Unul dintre motivele acestui trend este concentratia de locatii pentru servit masa sau pentru distractie. Peste 80% dintre respondenti sustin ca Centrul Vechi este zona cu cele mai multe restaurante din Bucuresti in timp ce 68% il percep ca locul cu cele mai multe posibilitati de distractie. Dat fiind aceste considerente, se remarca si afluxul de straini, fie ca sunt turisti sau persoane care lucreaza temporar pe teritoriul Romaniei. Aproape 89% dintre respondenti considera ca Centrul Vechi este principalul loc in care poti invita un prieten din strainatate.
De altfel, 88% sustin ca, in ultima perioada, vezi tot mai multi straini in aceasta zona. Acest lucru se datoreaza, cel mai probabil, faptului ca pre?urile sunt mult mai accesibile decat cele din majoritatea capitalelor europene, iar via?a de noapte mult mai vibranta. Afluxul mare de straini, design-ul cosmopolit al localurilor si serviciile din ce in ce mai bune reprezinta principalele motive pentru care mai mult de jumatate dintre cei chestiona?i considera Centrul Vechi o zona „ca in Occident”, desi specificul local ii ofera o nota de unicitate. Restaurantul preferat de bucuresteni pentru invitatii lor din strainatate este Caru’ cu Bere. „Grupul City Grill opereaza mai multe locatii in acest spatiu si, in mod firesc, suntem interesati de intelegerea trendurilor, a atitudinilor si comportamentelor consumatorilor. Prin acest studiu ne-am focusat si pe aspecte referitoare la obiceiurile si preferintele asociate servitului mesei, atitudini actuale legate de alimentatie”, spune Ramona Popescu, marketing manager Grup City Grill. O directie relevanta ce reiese in urma studiului este increderea manifestata de bucuresteni in bucataria romaneasca, atat prin prisma meniului cat si a ingredientelor folosite. Desi sunt asumate anumite limitari ale bucatariei romanesti in contextul stilului de viata actual, per ansamblu, calitatea mancarii romanesti si, mai ales, a ingredientelor noastre, vazute mai naturale si superioare celor "de import", este apreciata. 79% dintre participantii la studiu afirma ca prefera produsele alimentare romanesti, in timp ce 65% le considera sanatoase. „Segmentul bucurestenilor care ies sa ia masa in oras este tot mai vizibil, fiind in cresetere atat ca numar cat si ca grad de sofisticare. Bucurestiul este un caz special, fericit, in Romania, unde venitul mediu este de aproximativ 1.500 de euro pe familie. Avand in vedere acest venit, oamenii sunt dispusi, educati si isi si permit sa iasa la restaurant pentru simplul motiv de a lua masa. In plus, daca gasesc un meniu de pranz sub 5 euro, bucurestenii sunt dispusi sa faca din acest lucru un obicei”, adauga Ramona Popescu. Cercetarea a fost realizata online, in luna mai 2014, pe un esantion de 765 respondenti, reprezentativ la nivelul orasului Bucuresti pentru segmentul 18-50 ani. Studiul este solicitat de grupul City Grill si realizat de Quantix Marketing Consulting, o companie specializata pe cercetare de piata si consultanta de marketing. Din grupul City Grill fac parte restaurantele Trattoria Buongiorno, City Grill, City Cafe, Hanu’ Berarilor si Caru’ cu Bere, toate in Bucuresti.