Institutul Român de Comerţ Exterior (IRCE) nu se va mai ocupa de promovarea turismului, iar până pe 15 februarie se va face o Lege a turismului, a declarat, astăzi, vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Dragoş Răducan, citat de Agerpres.
Potrivit acestuia, astăzi, la sediul Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului, a avut loc o consultare cu reprezentanţii din sectorul de turism.
"Decizii nu s-au luat, pentru că nu aveam niciunul dintre noi căderea să hotărâm ceva. S-au discutat 13 teme. (...) Am fost informaţi că acel institut (Institutul Român de Comerţ Exterior - n. r.) nu se mai ocupă de promovarea turismului. Ce este important, este că se va face o Lege a turismului, care are ca termen de finalizare 15 februarie, şi că se va încheia un memorandum între asociaţiile din turism şi minister pentru rezolvarea problemelor care au rămas, cu termene, cu persoane care se ocupă", a explicat Răducan.
La rândul lor, reprezentanţii Biroului de presă al Ministerului Economiei au precizat că forma finală a modului în care va fi reglementată promovarea turismului se va decide prin Hotărâre de Guvern.
"A fost o consultare cu reprezentanţii sectorului industriei turistice legată de modul în care se va organiza ministerul după înfiinţarea Institutului Român de Comerţ Exterior. Au fost mai multe ipoteze lansate în discuţie despre modul în care ar trebui organizată promovarea turismului, fiind avansate mai multe variante. Sunt în continuare discuţii. Forma finală a modului în care va fi reglementată promovarea turismului se va decide prin Hotărâre de Guvern. Una dintre propuneri era ca promovarea turismului extern să fie desfăşurată prin noul Institut Român de Comerţ Exterior", au spus reprezentanţii ministerului,citaţi de Agerpres.
Prin ordonanţa privind structura noului Guvern, din decembrie 2014, s-a înfiinţat Institutul Român de Comerţ Exterior prin preluarea atribuţiilor şi a personalului din domeniu de la Departamentul de Comerţ Exterior şi Relaţii Internaţionale din Ministerul Economiei şi a activităţilor de promovare a turismului de la Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT).
Iniţial, se prevedea că noua structură va derula programul de susţinere şi promovare a exporturilor, cu organizarea de târguri şi expoziţii în ţară şi în străinătate şi se va ocupa şi de acţiunile de promovare turistică. Institutul funcţionează în subordinea Ministerului Economiei.
AGERPRES