Mai mult de 200 de profesionisti din industria ospitalitatii, proprietari si manageri de restaurant, investitori, chef-i, distribuitori de echipamente si produse pentru domeniul horeca, s-au intalnit pe 12 mai la cea de-a 25-a editie a evenimentului Intalnire de networking, organizat de Top Hospitality si revista HRB expert.
Intalnirea de networking Top Hospitality, pe care multi dintre dumneavoastra o stiu deja, este un eveniment cu o istorie indelungata, primele 24 de editii fiind realizate prin perseverenta consultantului in ospitalitate Laurentiu Mata - Tanase. La aceasta editie, fortele organizatorice ale celor doua companii, Top Hospitality si HRB expert, s-au unit, conceptul a fost usor modificat, prin prezenta unor speakeri care au vorbit pe teme de interes actual in industria ospitalitatii, precum meniu, servicii, customer care sau legislatie. Toate acestea fara a se pierde scopul initial al acestor evenimente, respectiv acela de comunicare intre toti membrii industriei, de adaptare la noutatile domeniului, si de acumulare a cunostintelor necesare managementului afacerilor horeca.
Astfel, pe parcursul a trei ore oaspetii au asistat la demonstratii culinare si s-au bucurat de prezenta unor furnizori de produse proaspat implementate in horeca. Intalnirea a fost pigmentata de servirea unor preparate si bauturi de calitate.
Consideram ca participarea la asemenea intalniri, organizate pentru managerii, investitorii si lucratorii, in general, din industria ospitalitatii este o activitate ce capata o importanta din ce in ce mai mare in acest domeniu. Numarul mare de participanti prezenti in sala, dar si feedback-ul pozitiv, ne face sa credem ca ceea ce credem despre importanta socializarii este si corect, astfel incat ne propunem si pe viitor sa organizam si alte intalniri in cadrul carora ne vom informa impreuna despre trendurile, noutatile domeniului concurential in care ne desfasuram activitatea si, nu in ultimul rand, ne vom simti bine.
Bucataria romaneasca moderna Nico Lontras, chef
Cu o experienta de peste 20 de ani in domeniul gastronomic, in mare parte acumulata in strainatate, in Scandinavia, chef-ul Nico Lontras a vorbit audientei despre nevoia de adaptare a preparatelor romanesti, atat in functie de ingredientele disponibile, cat si in ceea ce priveste specificul locatiilor in care sunt servite.
„Trebuie subliniat faptul ca bucataria romaneasca moderna nu strica nicio traditie, ci ar trebui sa mearga mana in mana cu tot ce cunoastem noi ca fiind traditional, sub o forma imbunatatita“, a spus, in cadrul evenimentului de networking, chef Nico Lontras. Mai precis, acesta s-a referit la punerea intr-o forma noua, a preparatelor traditionale, gatite insa dupa standardele actuale, considerate corecte, astfel incat sa ofere beneficiile unei nutritii corespunzatoare. Mai mult, aceasta reinterpretare a preparatelor se face pastrand gustul binecunoscut al bucatelor romanesti.
Pentru a exemplifica, chef Lontras si-a incheiat prezentarea cu o serie de mancaruri romanesti traditionale, carora le-a oferit o tenta moderna, printre care mamaliguta fiarta in cafea, cu branza de vaci si capsuni, sarmale in varza de Bruxelles, mici in foaie de mustar, din carne de mistret, fasole batuta gatita impreuna cu sfecla, servita cu lup de mare etc. Servicii Virgil Manescu, consultant in ospitalitate
Cu job-uri diverse in ospitalitate, in primul rand axate pe management si consultanta in restaurant, dar si Maitre D’al emisiunii Hell’s Kitchen, Virgil Manescu a avut ca subiect serviciile in ospitalitatea de astazi, fara insa a uita trecutul si ceea ce a insemnat ospatarul, seful de sala, la sfarsitul secolului trecut, in perioada interbelica, apoi in perioada comunista si, in final, astazi. „In perioada de glorie a restauratiei, anii 1920 - 1930, sa deschizi un restaurant, gradina, hotel sau orice alta unitate de profil, fara a avea oameni specializati in bucatarie si de servire era o adevarata inconstienta, proprietarii intelegand ca fara instruire adecvata afacerile lor pot falimenta iminent (...)“, a spus Virgil Manescu.
Despre noua generatie de unitati, dotate cu tehnologii de ultim suflu, Virgil crede ca au adus un nou concept privind servirea oaspetilor si, desigur, o noua tehnologie culinara, bazata si fondata pe principii noi. Diversificarea serviciilor in aceste unitati a necesitat o noua scoala, si anume cea a formarii profesionale rapide, fara multe ore de practica aplicata, necesitate ce piata o cere. Customer Care Carmen Szasz, asociat unic Job Selection
Fondatoarea primei firme de recrutare de personal din Romania pentru vase de croaziera, Carmen Szasz le-a vorbit participantilor la eveniment despre cursurile de training pe care compania le ofera, printre care si cel de customer, adresat in special personalului din horeca si care asigura crearea unei echipe eficiente si productive. Aceasta a detaliat ca, pentru a avea succes in industrie, echipa unui hotel, restaurant sau bar are nevoie de cateva atribute, precum: profesionalism, intuirea asteptarilor clientilor, o buna comunicare cu acesta, intelegerea fortei si greutatii primei impresii, comunicarea dincolo de cuvinte, intelegerea lucrului in echipa.
Astfel, la finalul cursului propus de Carmen Szasz, angajatii vor stii sa isi concentreze atentia asupra clientului, sa stabileasca o relatie cu acesta, sa „citeasca“ omul astfel incat sa-l poata incanta, sa-i dea senzatia ca este cel mai important om din lume, sa-l fidelizeze si sa-l determine sa revina in locatie, dar si sa inteleaga cum sa lucreze eficient in echipa. Legislatie - Bacsis Laura Tiuca, avocat, Partener Dentons
Datorita faptului ca activeaza la una dintre cele mai mari firme globale de avocatura, Dentons, Laura Tiuca a asistat mari lanturi hoteliere si antreprenori sau fonduri internationale, dar si antreprenori locali. Cu aceasta experienta in spate, Laura Tiuca a tratat subiectul fiscalizarii bacsisului. Desi subiectul este controversat si deloc imbucurator in peisajul horeca actual, mesajul Laurei Tiuca a fost unul optimist: „Putem schimba ceea ce nu ne convine, cu conditia sa intelegem si ce se vrea de catre Stat. Concluzia mea dupa acesti 15 ani de lucru in regiune in domeniul dumneavoastra (nu numai in Romania - ci si in Ucraina, Spania, Italia), este ca ne aflam in general intr-o lume in care cateodata absurdul pare sa ne guverneze viata profesionala. Este vorba insa de o mentalitate care isi are originea in istorie si noi suntem generatia care schimba mentalitatile“.
Laura a precizat ca indiferent care ar fi motivul pentru care s-a luat decizia ca bacsisul sa se impoziteze, realitatea este clara si „trebuie sa traim cu ea. Atentia trebuie sa fie indreptata catre modul de aplicare care poate fi imbunatatit cu ajutorul operatorilor economici. „Decat sa ne plangem de probleme, haideti sa venim cu propuneri de imbunatatire - stiti cum se spune - de fisc si de moarte nu se scapa, dar macar sa fie o experienta placuta“, a conchis Laura Tiuca.