Grupul City Grill, cel mai important brand românesc din industria restaurantelor, a înregistrat în primele șase luni ale 2018 o cifră de afaceri de 81 milioane lei, în creștere cu 15% față de aceeași perioadă a anului anterior. Dinamica pozitivă din primul semestru al anului a fost determinată de contribuția spațiilor deschise anul trecut (Trattoria Buongiorno Centrul Istoric și Trattoria Buongiorno Arena), precum și investițiile în amenajare și introducerea de noi preparate în meniurile restaurantelor Pescăruș și Hanu’ Berarilor, potrivit reprezentanților companiei.
Grupul administrează în prezent 19 restaurante și cafenele, deschise sub brandurile Caru’ Cu Bere, Hanu’ lui Manuc, Pescăruș, Hanul Berarilor, Trattoria Buongiorno, City Grill și City Café.
Investiții majore în restaurante
Primele șase luni ale anului au fost marcate de investiția în reamenajarea interiorului restaurantului Pescăruș, un proiect în valoare de 300.000 euro, și de începutul lucrărilor la un proiect major de construcție a unui spațiu adițional restaurantului Hanu’ Berarilor - Casa Soare. Proiectul are un buget de 1.5 milioane de euro și presupune construcția unei săli de evenimente pentru 180 persoane, precum și a unui spațiu operațional pentru bucătărie.
“Hanu’ Berarilor Casa Soare este un monument istoric clasă A, aceeași clasă ca Arcul de Triumf, de aceea orice lucrări de construcție sau amenajare pe care le desfășurăm la acest restaurant poartă o responsabilitate suplimentară. Fluxul de turiști străini atrași de acest restaurant este în creștere și ne așteptăm ca în câțiva ani, Hanu’ Berarilor să fie la fel de popular cum este astăzi Caru’ cu Bere. Prin această investiție, obiectivul nostru este ca Hanu’ Berarilor să poată acomoda evenimente de dimensiuni mari, iar spațiul din cramă, ocupat momentan cu bucătăria, să devină spațiu disponibil pentru clienți”, declară Daniel Mischie, CEO Grupul City Grill.
Bugetul total pentru investiții la nivelul acestui an este de 4,5 milioane euro, direcționați către proiectele de amenajări și operațional, Academia City Grill și proiectele de tehnologie.
Tehnologia, un pariu cu miză pe termen lung
Investițiile și preocuparea pentru introducerea tehnologiei în fluxurile operaționale ale restaurantelor Grupului City Grill au făcut ca aplicația de fidelizare Out4Food, care permite acumularea a 10% din valoarea fiecărei note de plată pentru cumpărături viitoare să devină cel mai accesat și performant sistem de fidelizare din industria ospitalității din România.
În primele șase luni, aproape 45% dintre vânzările grupului au trecut prin programul de fidelizare Out4food, iar numărul tranzacțiilor a crescut cu 18%. Numărul conturilor active a crescut cu 17%, iar retenția în aplicație se situează la 99.56%.
“Aplicația Out4Food este folosită de un public foarte fidel, atras de întregul portofoliu de restaurante din Grupul City Grill. Sunt persoane care preferă în special bucătăriile tradițional-românească și italiană, dar care experimentează și caută permanent rețete care să îi convingă să revină. Sunt deschiși către nou, conectați la tehnologie și tendințe și cu o înclinație accentuată către o viață sănătoasă. Folosesc frecvent aplicații de fitness și fac sport de câteva ori pe săptămână. Cei 3 factori fundamentali care îi atrag în restaurantele noastre sunt gustul preparatelor și calitatea ingredientelor, standardul ridicat al serviciilor și atmosfera din restaurante”, adaugă Daniel Mischie.
Grupul City Grill a făcut anul acesta un nou pas către introducerea tehnologiei în restaurantele sale și a implementat pilotul pentru comanda prin tabletă, direct către bucătărie, în restaurantul City Grill Băneasa. În următoarele luni, opțiunea va deveni disponibilă în toate restaurantele deschise sub brandul City Gril, dotate deja cu meniu digital, pe tabletă.
“Comanda prin tabletă este o noutate în România, de aceea suntem foarte atenți la feedback-ul și reacțiile clienților privind acest tip de abordare digitală. Clientul primește la masă tableta deja legată de sistem; navighează prin meniu, își compune meniul și are posibilitatea să plaseze singur comanda, fără ajutorul ospătarului. Păstrăm însă, bineînțeles, posibilitatea să chemi ospatarul. Deocamdată suntem la început, încă testăm, încă modificăm fluxurile și elementele de user experience, corectăm buguri și ne gândim pe termen lung la eficientizare. Obiectivul principal este îmbunătățirea asistării la masă, în sensul că ospătarul are mai mult timp pentru consilierea clienților la masă, pentru recomandări de preparate”, spune Daniel Mischie, CEO Grupul City Grill.