Dragoş Petrescu, proprietarul grupului de restaurante City Grill, a confirmat informațiile potrivit cărora a preluat restaurantul Cerbul Carpatin din Piața Sfatului, intenția fiind de reabilitare a acestui brand istoric, așa cum s-a întâmplat cu Caru’ cu Bere, cu Hanul lui Manuc sau cu Pescăruş, toate restaurante din Bucureşti.
Grupul de restaurante City Grill are pentru anul acesta un buget de investiţii de 24 de milioane de lei, de 3-4 ori mai mare decât în 2020 şi 2021, ani marcaţi de pandemia de Covid-19, care a lovit din plin industria HoReCa.
Banii companiei vor merge atât către deschiderea de noi restaurante, cât şi către dezvoltarea primelor hoteluri din portofoliu, un proiect ce se va întinde pe mai mulţi ani.
„Cele mai importante proiecte de investiţii din 2022 sunt reabilitatea unui brand istoric, Cerbul Carpatin, restaurant amplasat în Piaţa Sfatului din Braşov, deschiderea primului hotel sub brand propriu – La Boheme, construcţia unei bucătării centrale – un proiect greenfield şi dezvoltarea unui hotel de 200 de locuri pentru muncitorii străini“, spune Dragoş Petrescu, proprietarul grupului, pentru zf.ro.
Deschiderea restaurantului Cerbul Carpatin din Braşov reprezintă ieşirea companiei de pe piaţa din Bucureşti şi dezvoltarea în provincie. Modelul pe care City Grill îl aplică în acest caz este unul deja testat în Capitală, mai exact, ia un brand istoric pentru a-l opera. La fel face şi cu Caru’ cu Bere, cu Hanul lui Manuc sau cu Pescăruş, toate restaurante din Bucureşti. Pe lângă acestea, compania are şi restaurante sub brandurile proprii City Grill şi Buongiorno. În total sunt circa 20 de unităţi.
Tot o noutate o reprezintă şi intrarea în hotelărie a companiei care timp de circa două decenii şi-a concentrat atenţia doar pe partea de ReCa (restaurante şi cafenele) a pieţei HoReCa. Primul hotel deschis va fi amplasat în clădirea istorică în care funcţionează Hanu Berarilor din apropierea Centrului Vechi din Bucureşti, conform unor date oferite recent de Dragoş Petrescu. E vorba de un hotel mic, de 22 de camere. Pe viitor, antreprenorul ar vrea şi un al doilea hotel în zonă. În ceea ce priveşte facilitatea de cazare pentru muncitorii străini, acesta este un proiect ce va fi început în 2022, dar va fi finalizat ulterior.
Din datele comunicate de companie, City Grill la nivel de grup se aşteaptă ca anul acesta să aibă 900 de salariaţi, în medie cu aproape 100 mai mulţi ca în 2021. Deja, peste 150 sunt străini.
„Cea mai mare provocare în acest an este menţinerea echilibrului între cererea în continuă creştere din partea clienţilor şi găsirea personalului necesar în cadrul echipelor noastre. O alta provocare importantă o reprezintă creşterea accelerată a costurilor pe multiple paliere, de la operaţiuni, la forţă de muncă, materii prime şi până la utilităti sau costuri legatate de diverse servicii.“
În acest context, City Grill şi-a bugetat un profit net de 16 mil. lei, în scădere faţă de 2021, când acesta urcase până aproape de 23,5 mil. lei, conform datelor comunicate de companie. Spre comparaţie, în 2020, primul an de pandemie şi cel în care restaurantele fizice au fost închise timp de câteva luni, pentru a funcţiona în restul anului cu restricţii, grupul a înregistrat o pierdere de 6,1 mil. lei, conform aceleiaşi surse.
„A treia provocare în acest an este legată de digitalizarea companiei şi, mai ales, a proceselor legate de primirea clienţilor, comanda din meniu, dar şi a sistemelor din bucătării, acolo unde tehnologia îşi face din ce în ce mai mult loc.“
În pofida acestor provocări însă, Dragoş Petrescu spune că anul acesta este unul foarte bun pentru industria ospitalităţii. Asta se vede şi din estimările de încasări. Grupul de restaurante City Grill şi-a bugetat pentru 2022 afaceri de 200 mil. lei, un nivel ce depăşeşte chiar şi cifrele de dinainte de pandemie. Spre comparaţie, în 2020 businessul reţelei coborâse la 81,7 mil. lei, pentru a urca anul trecut la 137,5 mil. lei. Avansul este susţinut, chiar dacă doar parţial şi de creşterile de preţuri.
Comments