Pornit inițial ca un restaurant de cartier, în București, South Burger are în prezent șapte locații în Capitală și continuă să se extindă. Chiar și așa, proprietarul francizei ține în continuare ca noile restaurante să fie adaptate la zona din care fac parte și le recomandă francizaților să locuiască în respectivul cartier.
Bugetul necesar deschiderii unui restaurant South Burger este de aproximativ 60.000 de euro, din care 12.000 (exclusiv TVA) reprezintă taxa de intrare în rețea. De asemenea, francizorul mai percepe o redevență lunară de 5% din cifra de afaceri (exclusiv TVA) și un cost fix de 1.000 de euro (exclusiv TVA) pentru serviciul de preluare de comenzi online și telefonic prin număr unic.
South Burger poate cere ca toți angajații unui nou restaurant să finalizeze cu succes instruirea inițială și periodică.În plus, reprezentanții companiei spun că pot oferi periodic cursuri suplimentare de formare, pentru francizat și angajații acestuia. Pentru primul restaurant al francizatului, francizorul va trimite un specialist în operațiuni la restaurant timp de cel puțin 5 zile în perioada în care restaurantul se deschide pentru afaceri pentru a verifica dacă francizatul operează magazinul în conformitate cu manualul operațional.
În cazul în care francizatul este o persoană fizică, francizorul îl încurajează să administreze restaurantul personal. Dacă francizatul alege să nu administreze personal restaurantul, francizatul trebuie să desemneze un general manager pentru care isi asuma responsabilitatea personal pentru gestionarea operațiunilor zilnice ale restaurantului.
”Managerul general trebuie să fie un angajat cu normă întreagă, care fie locuiește în cartierul unde va fi amplasat restaurantul, fie este de acord să intre în cartier și să devină activ în comunitate. De asemenea, directorul general trebuie să finalizeze cu succes programul de instruire înainte de deschiderea acestuia”, spun reprezentanții South Burger.
Francizatul trebuie să ofere și să vândă toate produsele și serviciile pe care South Burger le cere și numai produsele și serviciile pe care francizorul le-a aprobat pentru respectivul restaurant. Francizorul nu poate oferi sau vinde produse pe care nu le-a aprobat in prealabil francizorul.
În perioada contractului, francizorul trebuie să cumpere de la South Burger produsele semipreparate folosite la producția alimentelor.
Comments