Turismul durabil/sustenabil nu este doar o tendință în creștere a turismului global. Conștiința ecologică devine, de asemenea, rapid o prioritate pentru liderii din domeniul ospitalității și pentru companiile hoteliere din întreaga lume.
Acest lucru se datorează faptului că turismul contribuie la aproximativ 5% din emisiile globale de gaze cu efect de seră - o cifră pe care Cambridge Institute for Sustainability Leadership se așteaptă să crească cu 130% până în 2035.
Din fericire, operatorii romani din HoReCa au realizat că elementele naturale și durabile pot fi încorporate într-o proprietate pentru a îmbunătăți experiența clienților, a reduce costurile cu energia, a diminua amprenta de carbon și a crește veniturile globale.
Consumatorii moderni din toate sectoarele sunt mult mai atenți la impactul pe care îl au alegerile lor asupra mediului și se comportă în mod activ pentru a combate poluarea. Una dintre principalele probleme este plasticul: în prezent, deșeurile de plastic din oceane, rauri sau la tot pasul in muntii nostri, sunt în atenția mass-media și a publicului; utilizarea excesivă a acestui material ne-a ajuns din urmă, afectând ecosistemul nostru și devenind una dintre principalele probleme de mediu ale timpului nostru.
Se estimează că doar o sticlă de plastic din 5 este reciclată, iar între 1% și 3% din plasticul produs în fiecare an ajunge în mare, purtat de vânt sau de râuri. Un exemplu în acest sens sunt "garbage patch-uri" (insule plutitoare gigantice de gunoaie împachetate de vânt și curenți) și bioacumularea microplasticelor și a substanțelor chimice conținute în plastic, care își croiesc drum în lanțul trofic prin plancton, nevertebrate și pești, ajungând pe masa noastră.
Acest spectru alarmant conduce la o considerație puternică: impactul de mediu al reciclării nu este suficient pentru a inversa sau degradarea ecosistemelor.
Este timpul să inversăm această tendință. Reciclarea nu mai este o soluție: este o parte a problemei.
A scăpa de plastic este posibil și esențial. Imperativul #plasticfree ne urmărește în activitățile noastre de zi cu zi, iar media globală relatează din ce în ce mai des mărturii ale celor mai bune practici sustenabile și acțiuni menite să protejeze Planeta.
Multe companii încep să adopte soluții alternative pentru acțiunile zilnice ale angajaților lor: Enel Romania a început să distribuie produse reutilizabile, sticle de apă reutilizabile; Grupul PRO TV a instalat distribuitoare de apă în toate birourile sale și a eliminat plasticul din ambalajele sale; Philips Morris a decis să renunte la toate articolele de plastic de unică folosință (428 000 în fiecare an).
Tot mai multe hoteluri din gama de patru si cinci stele, au eliminat sticlele de unica folosinta din circuitul lor pentru mic dejun, evenimente si tratamente pentru VIP, inlocuindu-le cu distribuitoare de apa si sticle de sticla personalizate. Aici am aminti doar cateva din locatiile de referinta care au ales calea sustenabilitatii alaturi de CELLI Romania:
Hotel Epoque – Bucuresti, Hotel Sheraton – Bucuresti, Hotel Ramada - Constanta, Hotel Ramada Parc – Bucuresti, Hotel Ramada Plaza – Bucuresti, Hotel Carpati – Predeal, Hotel Orizont - Calimanesti, THR Marea Neagra, Hotel Popasul Pescarilor – Olimp, Complex Green Village – Sfantu Gheorghe Delta
Acest trend s-a răspândit și în zona stilului de viață, cu utilizarea obiectelor sustenabile în fiecare context, de la săli de sport la cladiri de birouri, și școli: sticla de apă ( stical de sticla ). Asistăm, ca societate, la folosirea accentuata a simbolismului prin care ne declaram apartenenta la un statut sustenabil, care demonstrează angajamentul nostru pentru o lume in care eliminarea utilizarii masive a plasticului este o obligatie. Si in lumea consumului de apa sau bauturi, schimbarea este reala si a trecut, treptat, de la un model "de unica folosinta" la unul "reutilizabil - sustenabil"
Vom culege beneficiile acestei abordări în viitorul apropiat, iar cu cât mai mulți oameni vor îmbrățișa această cultură, cu atât mai multe rezultate vor fi eficiente.
Distribuitoarele de apă reprezintă primul pas către o lume mai curată, fără a ne sacrifica confortul de zi cu zi: gama largă de produse de distribuire a apei oferite de CELLI Romania, asigură serviciul potrivit pentru fiecare gust (cu gaz, fără gaz, rece sau la temperatura camerei) și poate fi adaptată la orice tip de stil de amenajare și nevoi de instalare (pe podea, pe blat sau sub tejghea).
Conceptul de apa de masa imbuteliata direct in local, este unul relativ nou pentru Romania, insa vechi pentru alte tari vest europene. Brandul CELLI Romania, adus pe piata romaneasca, este o alternativa sustenabila cand vine vorba despre vanzarea apei plate si carbogazoase in localurile a la carte, hoteluri sau sali de evenimente. Apa de masa inseamna apa potabila din retea, trecuta printr-un proces de filtrare foarte performant. Studiile au aratat ca optiunea pentru apa pre-imbuteliata pare sa decurga ca o consecinta a marketingului agresiv, si nu neaparat din calitatea acestui produs.
Faceti astazi o cerere de oferta si puteti obtine GRATUIT testarea produselor CELLI la dumneavoastra in local, pentru o luna de zile! O afacere responsabila si sustenabila, este apreciata de catre 80% dintre oaspeti, iar acest aspect poate contribui la cresterea cifrei de afaceri pe termen mediu si lung.
Pentru detalii despre sistemele de filtrat si imbuteliat CELLI:
Web: www.celli.ro
Email: ioana.matei@meir.ro
Mobil: +40 722 542 507
Comments